Reinsfjellet via Kjølen (04.07.2022)

Ascents Reinsfjellet (994m) 04.07.2022
Visits of other PBEs Kinna nedre (245m) 04.07.2022
Kjølen ved Reinsfjellet (900m) 04.07.2022

Inte mycket till sti opp och fant ikke mye information om hvor man borde gå. Strava global heat map visade lite forskjellige veier nedre del. Brant parti halveis opp. På veien ned fant jag den otydliga stien med røde prikker nord om bekken. Nederste del fant jag dock ikke stien. Man kan följa myren till höger om bekken i början.

Fin tur med lite klyving både halveis och på toppeggen men inget vansklig. Rätt tyngt då nästan allt gick utanför sti på veien opp.

Fin utsikt fra toppen men masterna förstör en del för mig.

Från parkeringen
Inte helt lätt att se bästa veien över svaene. Gick till höger om den lille bekken mitt i bilden. Där var det också en gammal vajer och verkar som det er där folk går. Tror det er enklast att inte följa vajern hela veien utan gå snett opp venster och sen rakt opp över berg. Lätt klyving.