Lions Rock in Hong Kong (14.04.2017)

I dag gikk turen til Lion's Rock som er like ved Kowloon i Hong Kong.
Ser ikke fjellet ut som ei løve ?

Startet på Metroen i Wong Tai Sin-Kowloon. Her gikk jeg forbi busstasjonen og opp ei gate mot fjellet. Det var lett å finne frem, men litt brtte bakker i starten. Fulgte veien opp igjennom til en kom til et tydelig stort skilt om at her begynner Lion Rock Stien.

Stien er både godt merket og bygd delvis i betong og stein flere steder. Denne er mye brukt og lett å følge. Deter gode skilt underveis som forteller hvor en er.

Store skilt som ikke alle brydde seg med. Alle gikk forbi dette skilt.
Det var litt apekatter underveis. Disse må IKKE mates.

Her er vi nesten fremme til Løvens Hode. (Lion Head).

Utsikten er bra, men været er litt tåkete. Det har det vært hele denne uka som vi har vært her i byen. Gamle flyplassen ligger rett forand her.

Her er høydeprofilen på turen. Dette er en flott tur me endel opp og nedstigninger.

Turen ble på ca 10 km og er regnet som en av de beste turene i bygda her med 7,2mill innbyggere. Det var god plass på stien.

På vei opplevde jeg Hong Kong's svar på både Preikestolen og Besseggen med 500meter fall på alle kanter.

Når turen var over ventet en buss som tok meg med til metroen og hotellet.