Fiske og topptur på Lifjell (09.06.2013)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Grimaren (1,169m) 09.06.2013
Røysdalsnuten (1,291m) 09.06.2013
Visits of other PBEs Bomvei Grunningsdalen automat 80 NOK (143m) 09.06.2013
Grimås parkering (770m) 09.06.2013

Lang og hærlig dag på Lifjell.

Vi startet hjemmefra kl 10, og var tindeklar på parkeringen ved Grimås ca kl 12. Jeg hadde jo vært her før, men ikke barna. Og da falt det jo naturlig å forklare at vi måtte over noen fjelltopper for å nå fiskevannet pappaen hadde fortalt historier om i lang tid.

Fiskevannet som jeg har skrytt av så lege, vil jeg jo selvfølgelig ikke røpe her, men at fisken hopper opp i nevene på deg, bare du går forbi, ja det kan skje hvem som helst;) Fin fin ørret, er det vi snakker om her!!! MEN jeg hadde ikke regnet med at det fortsatt var for klaldt. Så det var lite fiskeaktivitet her opp ved vårt hemmelige vann;)

Vel, på parkeringen var det en god del kjøretøy i dag. Dette på tross av all sauen, som forsøke, med blanding av dovenskap og sommer-iver å blokkerer all ferdsel opp til parkeringen.

Stien videre opp mot Grimaren var ikke så verst. Litt vått innimellom, men ikke noe problem. Magnus hadde joggesko i dag, og ble ikke utpreget våt på beina. Noen områder lå der enda snø, noe som gjorde Sniff i ekstra godt humør:-D

Når vi kom frem til vannet, ble fiske-saker klargjort, bål tent, og mat og drikke funnet frem. Siden far selv ikke har fiskekort for området, lot han de håpefulle bruke "alderskortet" og fisket med iver. Ihvertfall to av dem:) Den tredje fant fort lykken i en kano som ligger til låns ved vannet:) Så tok far turen opp til topp nummer to, og ned igjen, før vi trasket videre ned mot store tjorbuvaten. Her var det varmt nok, ikke noe snø, så ørreten var bitevillig:)

Etter litt fiske fulgte vi rød-merket løype tilbake mot parkeringen. Nydelig vær hele turen, og spesielt på tur ned, med litt kveldssol som varmet godt.