Hanglefjellet (19.04.2024)

Written by BeHe (Berit Heggholmen) GSM

Ascents Hanglefjellet (619m) 19.04.2024 09:24

Parkerte på ca. høyeste punkt på veien i grøftekanten. Her var det greit å stå, ihvertfall nå på vinteren med tele i bakken. Herfra var det fint å renne ned bakken fra veien. Vi tok sikte mot kløfta mellom vannene hvor mange går opp på sommeren. Det så veldig bratt ut og potensielt rasfarlig. Tok ikke sjansen på det. Gikk videre langs fjellveggen mot vest og siktet oss inn på neste kløft. Her tok vi fram trugene og satte skia igjen. Fint å gå opp her og runde på vestsida av høyde 478. Det er en stor skavl rett fram her, men det gikk bra å gå til høyre helt til vi fant en plass å gå opp. Videre mot toppen er det ganske flatt. Siste bakken opp var litt bratt. Tok av trugene og gikk på beina rett opp til toppen. Morsom form på Varden som så ut som en sopp. Idag gikk batteriet på mobilen ut, derfor ikke spor. Se sporet til Speedy, bortsett fra at det fulgte oss på hjemveien.

På vei opp skaret

==Overskrift==

Kamuflasje på grunn av mye kald vind.