Dalsnipen (11.08.2023)

Ascents Dalsnipen (620m) 11.08.2023 13:11
Utsikt fra Dalsnipen mot området innover mot Eikhom
Toppen
Etter Brunfjellet var vi klare for Dalsnipen. Kjørte til Kilegrendsvegen og parkerte i krysset der en kan kjøre opp til gården Lisledale. Gikk opp den flotte grusveien, over jordet og opp til traktorveien/ATV-veien som gikk helt opp til toppen. Tok av fra denne ATV veien og gikk opp en sti et stykke på vei opp, gikk ned igjen hele ATV-veien. På slutten var ATV-veien bratt. Utrolig at de kommer opp noen av de bakken uten å velte.
Flott utsikt fra toppen. Vi att der en hel liten evighet og kosa oss i solen med den flotte utsikten. Her kunne vi se langt inn i fjellene forbi Eikhom og veien og vannene innover til Eikhom.
Gikk ned igjen og kjørte tilbake til plassen vi ofte sover på. Nå hadde noen nederlendere sperret av den plassen vi pleide å stå. De hadde satt bilen sin midt i veien, så kun de hadde plass der det er plass til mange flere. Men vi visste om en plass til rett ved. Den er i grunn like fin, bare litt verre å komme inn med bobil. Kosa oss der og bada, spiste middag og satt ute til langt på kveld. Nøt livet. Ble enig om å hoppe over planlagt tur i morgen og heller kjøre inn til Eikhom og gå Måfjell og bade i Jettegrytene der inne.
Utsikt fra bobilen og solstolen