Høgebron og Hestefjell (03.04.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Hestefjell (248m) 03.04.2012
Høgebron (294m) 03.04.2012

Skien pf 100 topper. Tur følge: Sigurd, Magnus, Amalie og Sniff:))))

Tur følge var med på Høgebron, men fikk lov til å tusle ned til bilen mens jeg og Sniff stakk opp på Hestefjell.

Vi parkerte nede ved hovedvei, da det var "privat vei" skilt i øst og vest her. Etterpå så vi at veien gikk rundt, så en kunne ha kjørt lengre opp. Men delvis var det jo også for å få litt lengde på turen at vi stilt oss der nede.

Høgebron:

Ikke anbefalt å følge GPS spor opp til toppen om du ikke setter pris på klyving og/eller har med små barn. Om en allikevel ønsker dette og følger opp denne veien, ta tidligere til venstre for kløft som følger langs åssiden. Da sparer du litt tid. Ellers er det nok bedre å ta veien opp, hvor vi gikk ned. Ikke sett noe sti på turen.

Hestefjell

Sendte barna ned til bilen, da de kjente klivingen fra Høgebron i beina. Jeg og Sniff surret oss opp til toppen av Hestfjell. Delvis sti der vi gikk opp. Helt greit. Men jeg fulgte sti ett stykke ned, men den ble borte etter vert. Sikkert fordi jeg jogget ned, og ikke fulgte godt nok med. Så sporvalget er IKKE å anbefale for evt å gå opp til denne toppen. Løypa som jeg tok ned er ett resultat / kombinasjon av gammel "o-løps virus", og rett frem samm.... osv, gjorde at samlingen med busk og kvist i tøy, kropp, og hår når vi kom til vei, kunne vi brenne bål en hel natt bare på det som hadde samlet seg i kragen på jakken:)