Nordkapp (05.07.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Davvenjárga (325m) 05.07.2019
Guonnavárri (325m) 05.07.2019
Steinfjellet (384m) 05.07.2019
Storklubben (137m) 05.07.2019
Vestfjordfjellet (336m) 05.07.2019
Visits of other PBEs Nordkapp (305m) 05.07.2019
Prærien p-plass (160m) 05.07.2019

Etter en god hotellfrokost dro Hans Thorvald og jeg oppover til Nordkapp litt over kl. 8. Det gikk ikke lang tid før jeg ble for trøtt til å være sjåfør, så Hans Thorvald tok over rattet mens jeg sov. Bilturen oppover gikk derfor meget fint, og vi var på Nordkapp ca 3 timer senere.
Vi valgte å parkere bilen ca. en kilometer unna inngangen. Da fikk vi oss en liten gåtur, samtidig som vi slapp å betale inngangsbillett. Vi hadde oppholdsvær så lenge vi var ute på plattået. Inne så vi oss rundt og så blant annet en veldig flott film. På vei tilbake gikk vi i terrenget opp til Davvenjárga. Videre derfra kjørte vi og gikk på Vestfjordfjellet. En kort spasertur i terrenget. Her laget vi en varde. Noen timer senere gikk vi på Guonnavárri og Storklubben. Dette var heller ingen lange turer. Tilbake i Hammerfest ble det middag, før vi sjekket klokken. Vi kunne risikere å være på hotellet allerede litt over kl. 20, så vi bestemte oss for at vi skulle ta en tur til. Dagens siste og lengste tur gikk til Steinfjellet. Her parkerte vi på Prærien p-plass og fulgte skianlegget et stykke oppover. Resten gikk vi i terrenget. På toppen hadde vi tåke og ingen sikt.