Kvalifisert signaltopp (Hundhammarfjellet) (14.01.2018)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Hundhammarveien (84m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Hundhammarfjellet (237m) 14.01.2018

Jeg tok ferja "Olav Duun" fra Lund til Hofles og fortsatte etter vei 769/768 mot Abelvær. Ved veiskilt Hundhammar svingte jeg til venstre og fortsatte 600 meter til veikryss. Her er det stengt bom så her må føttene brukes. Her går det vei helt opp til toppen av Hundhammarfjellet på 237 moh og en pf på 230. Her oppe på toppen er det mange vindmøller, ei stor mast, en varde og et trigpunkt. Jeg kan ikke finne denne toppen på signaltopplista. Det blir mye masing på Otto nå, men det er jo trivelig at Tare og Otto kommer en tur til i norddelen av Trøndelag enda en gang.
Kanskje kan vi tipse lokalavisa Ytringen, for å få litt blæst om lista og Peakbook. Her er det asfalt/grusvei opp til toppen og videre innover mellom vindmøllene. Denne signaltopplista er en meget flott liste, da den kan brukes av alle som av en eller annen grunn ikke kan/eller liker å gå i ulendt terreng, f.eks handikappede, barnefamilier med barnevogn, rullatorbrukere, eldre, og alle andre som er glad i å gå tur. Det er en fin trimboks ved ei lita vakker tjønn et stykke før toppen, og bare i år har det vært 20 besøk i boka.

Bomveien opp til Hundhammarfjellet
Her blir det strøm til de tusen hjem og hytter
Ei mast ca en km fra toppen av Hundhammarfjellet
Soloppgang ved vindmøllene på Hundhammarfjellet
Fin utsikt mot Klungsetholman
Trimkasse ved ei lita tjønn like før toppen av Hundhammarfjellet
Toppvarden, masta og vindmølla på toppen av Hundhammarfjellet
Litt snø på toppen

Hundhammerfjellet

Written by otto 15.01.2018 08:49

Den har tidligere vært på lista, er nå på plass igjen. Klart vi må ha med denne.

Sv: Hundhammerfjellet

Written by TERJES 16.01.2018 00:46

Takk for listejusteringen.

De "nye" toppene i Trøndelag kan jo tas samtidig som signaltoppeventyret i Nordland starter. Signaltoppen Åarjeltjahke i Børgefjell ser jo svært spennende ut.