Tindan +2 (02.11.2016)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Engelivatnet (257m)
Ascents Knubben (529m) 02.11.2016
Storfjellet (694m) 02.11.2016
Tindan (724m) 02.11.2016
HALSA 100pf.
Kjørte bomveien fra Hestnes helt til enden.Tindan fra Storfjellet Her holdt jeg på å gå i kjettingfella. heldigvis for meg kom en kar og spurte om jeg hadde nøkkel? Det viste seg nemlig at veien er privat fra der du kommer opp til vannet. Et par karer som skulle hente en båt hadde åpnet den og ikke var det noe skilt. Jeg kjørte ut igjen forbi kjettingen, det er 3 km fra hovedveien. Syklet tilbake. Delvis frosset myr og skyggefullt opp til Storfjellet. Fint ned til skaret og delvis frosset myr opp til Tindan, men nå var sola kommet.Matpause her med utsikt mot en ( egentlig to) av Norges fineste øyer. Kjapt ned til sykkelen og tilbake til bilen. Så bar det opp et bratt plantefelt på motsatt side. Deretter noe myr før jeg gikk rett mot toppen. Så greit ut på avstand om noe bratt. Her var det skikkelig "gaupeterreng", dårligste terrenget jeg har vært ute for i år.
Tindan fra Storfjellet.
Storfjellet og Tindan (til høyre) fra Knubben.
Knubben fra Storfjellet. Gikk opp granfeltet i venstre kant.
Tustnastabbene.
Valsøya, Arasvikfjorden og Korsbekkfjellet. Et "Fallossymbol" har også lurt seg med.
Et plantefelt kan inneholde annet enn skog! Det var faktisk flere av disse.