Smisetnebba (11.03.2016)

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Ascents Smisetnebba (1,176m) 11.03.2016
Utsikt fra toppen mot Innerdalen. Klart for nedrennet!

Etter en god natt søvn på Vårsøg hotell i Surnadal var det klart for den femte og siste turdagen på Trøndelagsraidet. Turen skulle avsluttes med en Randonée tur på Smisetnebba.

Vi kjørte til veis ende gjennom gården Smiset. Noen få hadde gått før oss, så vi fulgte sporene et stykke før vi "lagde våre eigne". Kjent uttrykk fra Hornindal hvor min bror mottok en hamburger kun med kinakål og dressing, mens det på bildet over disken tøt ut løkringer og tomater. "Det er berre reklame, vi lager våre eigne!"

Sondre er blitt tilhenger av svak stigning med Randonée utstyr, så vi krysset oppover i lange drag. Han måtte ta det rolig da han skulle delta på Stryn Rando 3000 neste dag. Burde vel egentlig ha vært i senga og restituert etter fire harde dager.

Dessverre var det noen dager siden sist snøfall, så den lekre snøhellingen var stort sett fast og vindblåst. Vi tok oss opp den siste biten til ryggen i en normalt skredfarlig flanke, men trygg i dag. Jevnt over tryggere litt mer til venstre. Fulgte ryggen til toppen hvor det var vindstille og et nydelig rundskue. Koste oss litt på toppen før vi måtte starte returen. Vi skulle til Stryn og var bedt til kveldsmat.

Det ble et fint renn ned igjen da snøen var trygg å svinge på, og i skogen var det nok en gang pudder helt til de siste 100 høydemeter hvor vi heller tok skogsbilveien. Tung staking bort til bilen over jordene.

Start date 11.03.2016 10:17
(UTC+01:00)
End date 11.03.2016 14:23

En effektiv

Written by Olepetter 12.03.2016 19:29

uke dere har hatt, ser jeg! Far og sønn, stilig.

Sv: En effektiv

Written by aask 13.03.2016 00:14

Ja vi fikk endelig været med oss! Sondre fikk ikke nok og dro rett til Stryn Randone 3000. Jeg tok skitrekket �