Brånåhøe, Storhøe og Blåhøe (30.08.2015)

Written by Movegen22 GSM

Start point Køyring
Endpoint Køyring
Ascents Blåhøe (1,617m) 30.08.2015
Brånåhøe (1,337m) 30.08.2015
Brånåhøe Vesttoppen (1,332m) 30.08.2015
Storhøe (1,382m) 30.08.2015

Hadde egentlig planlagt tur til Leirdalen og noen topper der i dag, men dårlig vær og vonde knær etter gårdsdagens tur gjorde at vi valgte Brånåhøi og Storhøi.

Parkerte ved Køyring, og labbet i vei oppover. Viste seg fort at stien som merket på GPSen var så som så. Basket i kjørr og trær oppover... Fant etterhvert noe som kan kalles en sti. Etterhvert framme ved Brånåhøi, som knapt kan kalles en topp. Virrer litt rundt på toppen og fant en liten varde nedenfor høyeste punktet. En meningsløs haug. Gikk bratt ned mot Storhøi. Mere kratt å vasse i opp igjen på andre siden. Storhøi var en fin topp, med fin utsikt ned i Jøndalen. Nytt terreng for oss begge dette.

Så var det bare å begynne å vasse nedover i endeløs kjørr, fant etterhvert "stien" igjen. Gikk raskt nedover igjen til bilen.

Framme ved bilen ble fristelsen for stor til å ikke ta en biltur opp på Blåhøe. Registrerer toppen her med en flau smak i munnen, og en lovnad til oss selv om å gå dit på ski :-)