Besteget Kvarsnestinden for andre gang (24.05.2015)  5

Written by Kjell1960 (Kjell Odding)

Start point Skjelvik (20m)
Endpoint Skjelvik (20m)
Ascents Kvarsnestinden (608m) 24.05.2015

Startet i Skjelvika uten egentlig å ha noe mål for turen annet enn å gå på fjellet. På turen opp forslo kona at vi skulle gå til Kvarsnestinden hvor jeg hadde vært før men hvor hun ikke hadde vært. Greit vær og god tid så slik ble det.
Forholdsvis fort ble det klart at vi ikke ønsket å vasse i gammel snø og dermed ble veivalget justert i henhold til dette.

Fra Skjelvika gikk vi først opp til Skjelvikskardet og fulgte fjellryggen derfra til Kvarsnestinden. På tilbaketuren fulgte vi stort sett samme ruta og var rimelig godt opptatt av å unngå snødekkede skråninger og steder hvor hvor man kunne risikere å skli utenfor skrenter etc.

Fin tur til tinden, så og hørte mye fugler og traff dessuten på et par reinsdyr som må være gjenglemt av de som brukte øya som vinterbeite forrige vinter. Turen var også helt grei tilbake og vi brukte tid på fotografering, kartla fremtidige turer etc. og var lite opptatt av å ta oss raskt tilbake.