Nordre Kolsås, Søndre Kolsåstoppen og Gråmagan i Bærum (14.05.2015)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plass ved Stein gård
Endpoint P-plass ved Stein gård
Ascents Gråmagan (296m) 14.05.2015
Nordre Kolsås (379m) 14.05.2015
Søndre Kolsåstoppen (344m) 14.05.2015

Vi (Britt, Anne Stine og jeg) parkerte på p-plassen ved Stein gård og fulgte stien til Nordre Kolsås. Det var bra temperatur og relativt tørt i terrenget, men vi møtte overraskende nok ingen på vår vei til toppen. På toppunktet ble det en liten pause og et par bilder før vi fulgte stien tilbake et lite stykke, der vi tok inn på en sti som gikk til høyre. Merkingen var noe mangelfull, og vi surret litt før vi møtte kjentfolk som viste vei til Søndre Kolsåstoppen. Vi gikk via toppunktet og frem på utsiktspunktet. Her var det en del andre som også var på tur, og utsikten var fantastisk; vi så Kolsås, Bærums Verk, Høvik og Oslofjorden m.m. Returen gikk via sydsiden av Sætertjernet til Gråmagan; et utsiktspunkt der vi bl.a. så Dælivannet, Bekkestua, Stabekk og tilbake mot Oslo. Fra Gråmagan fulgte vi stien ned mot Dalbo i retning mot Knabberud og tilbake til utgangspunktet.