MalvinSeverin

(Member since: 28.10.2014)
Account GSM GSM
Jeg heter Malvin Severin og kom til kloden i rakettfart i 2009. 5 uker før jeg skulle. Jeg hadde ikke tid til å ligge der i ro, og det blir sagt at jeg har hatt det travelt siden. Jeg elsker å være ute og jeg elsker å gå. Fra jeg kom meg opp på to bein har jeg gått...og gått...
Når jeg var liten trillet jeg vognen min selv, hvorfor skulle jeg sitte oppi der og kjede meg?! Mamma og pappa kjøpte en flott bæremeis til meg når jeg var noen måneder, selveste Rolls Royce'n av alle bæremeiser. Ha ha ha alle de lappene de brukte, ha ha ha, jeg satt i den to ganger!!
Alle turene det står om på siden min har jeg gått selv, hele veien. Jeg synes det er veldig gøy uansett hvor jeg er på tur, men det er ekstra kjekt å nå toppen av et fjell. Jeg elsker å få utsikt. Når jeg ser et fjell spør jeg alltid om vi kan gå opp på det, og hvis mamma svarer at hun har vært der da blir jeg litt irritert og sier at det er urettferdig. Jeg har sagt at da må mamma bare gå de en gang til, alle sammen. Jeg skal gå på mange fjell...mange!!!

Det er kult å ha bursdag på tur så fem årsdagen min feiret jeg på Gaustatoppen :)

I 2015 samlet jeg små og store topper for "Alle 30 Etne". Det ble mange fine turer i fjellene i Etne. Jeg var den yngste som noen gang hadde fullført "Alle 30 Etne" og da ville lokalavisen snakke med meg. Jeg kom i avisa og det var gøy å se seg selv der. Et av idrettslagene som arrangerer "Alle 30 Etne" skrev også om meg i sitt magasin. Litt kult altså!
Jeg var også på min første topptur på ski og min første langtur med telt.
Jeg fikk også gått på tur langt nord og samlet "Perleturer i Sør-Varanger", da fikk jeg en stilig t-skjorte.

I 2016 var jeg mye på tur, da gikk jeg over 600 km - det er mye det. Jeg fant en tellturkode på Siggjo og spurte mamma var det var. Hun forklarte at man kunne samle slike koder og at det var 134 stk. Da tenkte jeg litt og så sa jeg til mamma at jeg ville samle 100 koder. Og det klarte jeg! Og igjen var jeg den yngste som hadde gjort noe slikt og da ville regionavisen snakke med meg. Jeg kom på førstesiden og inni avisa. Det var tøft!
Jeg var også med på Haugesund på langs og 7 fjellsturen i Bergen.
Og det beste av alt; jeg var på min første bretur. Jeg har drømt om å gå på isbre siden jeg var tre år og endelig fikk jeg gjøre det. Det var såå gøy!!

Når jeg ble intervjuet av en journalist i 2016 lurte hun på hva jeg skulle gjøre i 2017. Jeg visste ikke hva jeg skulle og spurt mamma hva man kunne gjøre. Hun sa da at man kunne samle kommunetopper, fylkestopper, 2000 topper og sånt, eller dnt hytter. Jeg har samlet kommunetopper fra jeg var liten så når jeg hørte at man kunne samle hytter ble jeg så glad, for hytteturer er så gøy. Mamma spurte hvor mange og jeg svarte 50 stk. Da ble mamma også glad for hun hadde tenkt at hvis jeg sa hundre en gang til så kom hun til å dø...ikke på ordentlig altså. Så i 2017 besøkte jeg 50 turistforeningshytter.
Når mamma spurte hva jeg ville gjøre på åtte årsdagen min svarte jeg; gå til Galdhøpiggen!
Og sånn ble det. Jeg var også på bretur på Bøverbreen. Så da fikk jeg to breer på en helg! :D

I 2018 bestemte jeg at vi ikke skulle ha noen turmål, bare gjøre det vi har lyst til.
Da dro jeg på min første skikkelige langtur, med telt, nesten som en ekspedisjon, i tre uker. Jeg gikk fra Skjåk til Finse, det ble 230 km. Det er langt det!
Jeg gikk også på ski langs den russiske grensen - jeg sto på den ene siden og russisk militær kjørte scooter på den andre siden av grensen, det var litt rart.

I 2019 gikk jeg over Hardangervidda, så nå har jeg gått hele massivruta til Dnt. I løpet av året har jeg besøkte 37 ulike Dnt hytter og jeg har fullført turorienteringen i tre kommuner; Stord, Sveio og Haugesund.

I 2020 har jeg samlet flere Dnt hytter, faktisk rundt i hele landet. Det er kjekt!

Kjempebra

Written by mortenh 24.08.2015 19:03

Så bra å lese om sånne ivrige tur(bo)barn som elsker å være på tur, høyt og lavt. Fortsett med dette Malvin S.!!!!

Sv: Kjempebra

Written by MalvinSeverin 26.08.2015 11:46

Gøy at du skriver til meg. Jeg er blitt skolegutt, men skal på mange turer nå snart. :)