Rolla (14.06.2019)

Rolla (926m) 14.06.2019 17:08
Visits of other PBEs Ramnfløya gapahuk (300m) 14.06.2019
Hans Thorvald på toppen av Rolla

Hans Thorvald og jeg tok fergen til Rolla, der målet var toppen med samme navn. I starten fulgte vi en bilvei, som på rundt 300 høydemeter gikk over til sti. Veldig godt merket og en flott sti å gå på. På rundt 600 høydemeter ble det en matbit i sola. Det var litt vind i dag, men det var ly på enkelte steder. Ved lunsjplassen var det noe ly, så Hans Thorvald var tøff og tok et bad. Det lå is på toppen av vannet, så jeg ble veldig imponert over at han orket å bade. Videre gikk vi på noe snø før det på rundt 850 høydemeter flatet mer ut. På toppen var det en veldig flott varde. Utsikten var også vakker. Jeg stoppet appen på toppen for å spare strøm (derfor vises bare halve turen på denne rapporten). På vei ned gikk vi oppom Rollvasshøgda. Vi gikk en litt annen vei ned ved at vi fulgte den "gamle" stien fra rundt 390 høydemeter. Vi kom etter hvert inn på samme rute igjen. På vei ned var vi også innom gapahauken. Det var veldig fint å gå en tur igjen uten å være sliten og slapp.