Storhøe og null sikt (27.03.2024)

Start point Køyring (936m)
Endpoint Køyring (941m)
Ascents Storhøe (1,382m) 27.03.2024
Visits of other PBEs Gjetarbue (1,165m) 27.03.2024
Klovningsstein (1,215m) 27.03.2024
Køyring p-plass (940m) 27.03.2024

Påske og ikke så bra vær i dag. Planen var å gå opp på Storhøe og Brånåhøe. Tok turen innom Gjetarbue og så Klovningssteinen før jeg tok retning mot Storhøe. Dessverre så ble sikten nesten lik null fra ca. 1200 moh og oppover. Måtte gps navigere for å ta ut riktig retning mot toppvarden på Storhøe. Veldig krevende å kjøre nedover igjen også. Når det er helt whiteout er det umulig å se hvor bratt det er, og da blir det også vanskelig å holde balansen. Utsikten er en stor del av av min motivasjon for toppturer, så jeg ga blaffen i å gå opp på den andre toppen jeg hadde planlagt, Brånåhøe. Men jeg liker området her veldig godt, så jeg får heller ta turen en annen og noe mer skyfri dag.

Returnerte derfor mot bilen og fikk en fin seilende tur i løssnøen nedover.

Toppvarden kommer til syne til slutt
Diger stein midt på snaufjellet
Mye snø ved Klovningsteinen. Stolpejakten er ferdig for i år, men stolpen står der fortsatt. Ekspedisjonsstolpe!