Strøkne langrennsspor og bushing til Vardehøgda. (12.03.2024)

Start point Finstadvegen. (186m)
Endpoint Finstadvegen. (186m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Vardehøgda (360m) 12.03.2024 15:31

Det hjalp ikke at det var skisprint i Drammen; jeg ville gå på ski selv, og ikke se på andre som bedrev den aktiviteten.

Veldig god glid i disse strøkne løypene. Dette er fra jordene like ved der jeg parkerte bilen.
Skareføre i terrenget også, så det gikk helt greit å gå opp det åpne området til venstre i bildet. Deretter var det cirka en kilometer bushing i granskogen, men det gikk overraskende greit det også.
Fint toppområde
Utsikt vestover fra halvveis oppe i tårnet.
Jeg valgte å gå nordover fra toppen av Vardehøgda siden det var slakere terreng der. Jeg var ekstra heldig og kunne følge en skuterløype store deler av strekningen.
Her tok jeg 90 grader til høyre vestover og gikk helt bort til de gode langrennsløypene. På denne strekningen var det stort sett ikke spor.
Fra langrennsløypa tilbake nordover mot bilen kunne jeg skimte tårnet på Vardehøgda som ses til høyre under grenene på det enslige treet.
Her ble det god fart nedover jordene.