Godalsfjellet (03.04.2024)

Ascents Godalsfjellet (330m) 03.04.2024 13:23

Kjørte FV 38 og tok inn Ettestadveien og fulgte denne i 2,5 kilometer, tok til høyre inn Skarstølveien. Smal vei med få møteplasser. Kjørte inn til endes ved gården Skarstøl for å snu. Parkert i en liten lomme på bakketoppen 200 meter før gården. Her går det traktorvei opp Godalsfjellet. Fulgte denne 700 meter før jeg tok nordvest i terrenget mot toppen. Greit terreng å gå i. Bart hele veien bortsett fra noen små snøflekker. Store variasjoner, var på Trugetur til Ørnehallenfør idag og der var det mye snø.
Liten varde på toppen. Knappenålen i PB kartet står ikke på høyeste punkt. Høyeste ser ut til å være varden på 32 V 0496828 6553762 eller 32 V 0496810 6553794 som ligger 30 meter nord for varden. Knappenålen står 90 meter nord for varden og er helt klart lavere.
Fin utsikt fra toppen. Rønnomnibben i Tørdal er lett å se. Det samme er Kjosen med Åkreheia og Naasnibben.
Samme vei tilbake.
Tur-retur 3 kilometer på 1 time og 30 minutter.
Brukte 45 minutter opp.

Parkering for 1 bil. Traktorvei opp til høyre
 Varden på toppen
Rønnomnibben
Kjosen. Åkreheia midt i og Naasnibben til venstre.