Vestre Høgvagltind (20.04.2018)  2

Start point Leirvassbu (1,467m)
Endpoint Leirvassbu (1,413m)
Ascents Vestre Høgvagltinden (1,967m) 20.04.2018

Værvarslet fredag var begredelig - rett og slett. Varmegrader, vind og regn. Det skulle komme litt utpå formiddagen, så jeg tenkte en kort tur i daffetempo var midt i blinken. Ingen ville bli med meg på en slik tur denne dagen, så jeg daffet alene avgårde mot Vestre Høgvagltind med mål om å komme ned igjen før regnet.

Null sikt på toppen, men masse råtten snø
Toppen kan sees på vei ned igjen..

Mye skiftende skyer og tåke på vei opp, men helt greit å finne frem til ryggen. Det hadde vært noen oppe er dagen før og de hadde satt igjen skiene før den første bratte kneika. Jeg visste ikke helt hvordan det var oppover her, så jeg valgte også å gå til fots - noe jeg angret etter den første kneika da jeg så at jeg kunne gått på ski til topps. Med denne råtne snøen var det mye mer mas med å kave i den enn å gå på ski, men opp og ned kom jeg. Nedkjøringen var skikkelig nedtur da det var sugeføre deluxe. Men, jeg kom meg inn før regnet, og det fortjener en toer på terningkastet.