60-årslag og Kyrkja (17.09.2016)

Ascents Kyrkja (2,032m) 17.09.2016
Visits of other PBEs Leirvassbu (1,410m) 17.09.2016

Feiring av friluftsmannen Terje Tveter på Leirvassbu hele helgen til ende. Det var sommersesongens siste helg på turisthytta, og mye folk. Et bemerkelsesverdig høstvær, varme og vindstille. Mye sol også, særlig søndagen.

Bursdagslaget delte seg lørdag formiddag. Noen dro til Stetinden, noen ruslet i nærområdet rundt hytta, mens mange valgte Kyrkja.

Leirvatnet med Leirvassbu. Tverrbottindene og Kyrkja drapert i skoddeskyer.
Skodda kom og gikk på toppen av Kyrkja.
Kirsten i Jotunheimen.
Kirsten Mostue vurderer det siste stykket. Mange folk i en jevn strøm tok denne toppen i dag.
Kirsten Mostue og Trond Berg på toppen. Vi rakk akkurat å kaste et blikk på utsikten før skodda lukket seg rundt oss.
60-årsjubilanten Terje Tveter (på keyboard m hatt) spiller i soul-blues-rockbandet "Nils og Blåmenn". Det skapte trivelig stemning på Leirvassbu på lørdagskvelden. Dag Tveikra (bass), Nils Rui (munnspill og sax), Jarle Brindis (trommer) og Ragnar Thorsteinsen (gitar).