Klatre- og buldretur til Ål og Gol (04.10.2013)

Characteristic Bouldering
Visits of other PBEs Natten (320m) 04.10.2013
Night-session på Cowboysteinen.

Selv om det er eksamen på tirsdag orket jeg ikke tanken på en hel helg med konstant lesing. I stedet hang jeg meg med Lurkarlaget på klatretur til Hallingdal. Kjørte fra Sogndal fredag ettermiddag og campet ved Hovda i Ål. Fant oss en fin leirplass som ligger særdeles sentralt til de mange buldrefeltene i området, sjekk http://www.klatring.no/Nyheter/tabid/4605/articleType/ArticleView/articleId/4891/Minifrere-for-buldring-i-Al.aspx

Dette ble en svært trivelig helg med mange andre klatrefrelste personer. På lørdag startet vi med cragging på Natten ved Rotneim i Gol. Tok litt tid før fjellet tørket etter gårsdagens regnvær. Etter det fortsatte vi med buldring ved Hovda. Senere på kvelden ble det night-session buldring og photoshoot før vi slappet av med kos rundt leirbålet. Søndagen ble stort sett bare buldring i nærområdet før vi reiste tilbake til Sogndal.

Takk for en super helg!:)

Solveig klatrer Brunosteggen (7-) på Natten.
Even på Gullåra (6-, trad) på Natten.
Oskar på "Bakom synger skogene" (5) på Natten.
"Solstikk" (5+) på Natten.
Stian på "Snikende tiger, skjult drage" (6A+) på Kløvsteinen-feltet.
Undertegnede på bulderet "Fylleangst" (6B) på Kløvsteinen-feltet.
Leirkos på kvelden. Takk for en bra helg!:)