Fire kommunetopper på vei til Risør (05.07.2009)

Ascents Fjerdingen (360m) 05.07.2009
Hjertås (147m) 05.07.2009
Hørsfjell (288m) 05.07.2009
Store Valefjell (329m) 05.07.2009

Tok fire kjappe kommunetopper på veien fra Asker til hytta i Risør...

Hjertås i Sandefjord

Sprang opp fra der traktorveien nordvest for toppen begynner. Kom innpå en sti som gikk til topps. Brukte 4 minutter opp og 6 minutter ned.

Slik ser det ut på Sandefjord sin høyeste topp.

Fjerdingen i Porsgrunn

Jeg parkerte bilen på en møteplass ved Fosse. I dag løp jeg hele veien til topps, jeg skulle ikke ta pauser eller gå! Gjennom gårdstunet, inn i lysløypa og 300 høydemeter til toppen. Klarte nesten å løpe helt opp, men den helt siste kneika spaserte jeg. Brukte 15-20 minutter opp. Fin utsikt! Samme rute tilbake.

Toppvarden.

Hørsfjell i Bamble

Parkerte bilen ved en strømboks ved Bamle gård. Herfra syklet jeg opp den private grusveien som slutter rett sør for toppen. Herfra gikk det sti til varden. Fant årets første blåbær, STORE!

Bildet er tatt sørover fra toppvarden.

Store Valefjell i Kragerø

Kjørte veien fra Myrvang til Dammane. Her var det ingen bom å se, men som er avtegnet på kartene. Videre til toppen fulgte jeg en litt gjengrodd traktorvei til Utgravnetjerna. Videre bushet jeg over 313 pkt og opp til Vardefjell/Valefjell. Det var en rød boks på toppen som jeg ikke orket å åpne.