Reinsjøfjellet – høyest i Overhalla (27.02.2018)

Start point Nord for Tømmersjøen (135m)
Ascents Reinsjøfjellet (726m) 27.02.2018 15:25
Visits of other PBEs Tømmersjøen vinter p-plass (135m) 27.02.2018 15:25

Kom kjørende fra Namsos og en morgentur til Beingårdsheia. Tok av mot Skistad, deretter en bompassering på 50,- før vi kjørte snaue 5 km videre og parkerte før siste motbakken mot Tømmersjøen.

Månen dukker opp over Geitfjellet (med antenna).
Langdrygt innover mot toppunktet.
Viktig å kle seg i kulda.
Reinsdyr i silhuette.

La på et godt lag med grønn-blå swix før vi begynte på bakkene opp til Tømmersjøen. Fine scooterspor opp hit og videre mot Grytsjøen. Vinden fra øst hadde tatt tak i øvre del av skoggrensa, så deler av skiløypa var vanskelig å få øye på. Løypa gikk overraskende høyt opp i sida, men vi gjorde som Inger-Lise og Otto. Da vi kunne se Grytsjøen forlot vi preppa løype, tok på feller og labbet i vei innover mot Reinsjøfjellet.

Pastelltimen.
Det kveldes over Trøndelag.
I retning Bangsjøen.
På østre toppunkt med vestre i bakgrunnen.

Isete og en del avblåst innover mot toppen. Ikke så lett å se hvem av kollene som er høyest på avstand, så kjekt med GPS. Tok en liten omvei på vei fram for å få vinden i ryggen på slutten. Temmelig sur vind fra venstre innover her, og jeg savnet ansiktsmaska mi som lå igjen hjemme.

Kjølig, men i ettertid husker man bare det fine.

Ble ikke lenge på toppen før vi returnerte. Dette var ikke noe blivende sted, selv om lyset og utsikten var upåklagelig. Rant en mer direkte variant tilbake igjen. Natt og dag på temperaturen fra snaufjellet til vi var nede under skoggrensa! Nå blir det kjøp av vindmaske før neste tur… Fint nedrenn tilbake til bilen. Hodelykta måtte på det siste stykket. Natten ble tilbrakt i en campinghytte på Føllestua like nord for Steinkjer.