Kvannfjellet – høyest i Fræna (03.08.2017)

Start point Syltesetra (180m)
Ascents Storvarden (874m) 03.08.2017 18:49
Kvannfjellet (981m) 03.08.2017 19:00
Visits of other PBEs Kvannfjellet - p-lomme (260m) 03.08.2017 20:22

Kom fra Snøtinden og parkerte ved Syltsætra. Fant ut at parkeringen for Kvannfjellet var noen hundre meter lenger inn ved ei grind, but but.. Jogga innover på en kjerrevei et godt stykke. Begynte å lure på når stien oppover mot Kvannfjellet skulle begynne. Hadde visst ikke gjort god nok research her, men ble i tvil om jeg hadde passert der den tok av mot høyre.. Endte opp med å følge en traktorvei forbi et hus, men denne stoppet bare opp og jeg endte opp i tett og forferdelig granskog, Kvannfjellskogen kalles den visst. Etter mye krangling med trær, kvister og myr kom jeg meg omsider på rett kjøl og fant igjen stien oppe på nordryggen.

Kvannfjellet sett fra nordvest.
Flott utsikt ut mot Frænfjorden.
Mot Eide. Bjørndalsvatnet til høyre.
Langsmed nordryggen.
Mot hovedtoppen fra fortoppen.

Ruslet jevnt og trutt opp til toppen. Først oppå en luretopp før jeg så hva som var den egentlige toppen. Vindstille og varmt, så ble her en god stund før jeg gikk ned igjen, da langs den riktige stien (se track).

Toppvarden på Kvannfjellet.
Tommel opp! :)
Lang og lenger en langt..
Langs fjellrekka østover mot blant annet Snøfjellet der jeg var tidligere denne dagen.
Endelig litt smak av sommer!