Krabbet under gjerdet (28.09.2011)

Start point Haukemyr (50m)
Ascents Vetan (100m) 28.09.2011

Skulle egentlig ut og fly med askogvoll (Alexander) og Øyvindbr (Øyvind Brekke). Men på grunn av at flyet var på reparasjon ble det i stedet et hyggelig sammentreff på Nøtterøy med rusletur til Vetan, kommunetoppen. Jeg har tidligere gått denne turen, men snudde ved gjerdet som omringer toppen. Det er nemlig militært område... I ettertid fant jeg ut at jeg strengt tatt ikke kunne godkjenne denne som besteget, så nå skulle vi komme oss til høyeste punkt. Jeg og Øyvind møtte Alex, Sunniva og hunden deres Ronja ved Haukemyr og vi ruslet mens praten gikk i ett opp veien til gjerdet. Ronja fikk løpe løs og hadde det toppers! Like før porten på venstre hånd er det gravd ut et lite hull under gjerdet som man kan krabbe gjennom. Denne brukte vi, men man bør ikke være altfor kraftig for å få plass. Etter å ha kommet gjennom nådde vi lett dette "forbudte fjell". Fin utsikt forøvrig. Deretter tuslet vi rolig ned til bilen og feiret fangsten over kaffe og sveler hjemme hos Alex og Sunniva, tusen takk for besøket! :-)

Endelig nådde vi Nøtterøys tak!

Rett innstilling her

Written by morsor 14.10.2012 01:15

En ekte toppsamler gjør alt for å være på rett sted - på riktig koordinat :) Personlig ser jeg at jeg må slanke meg først for å klare denne.

Missing title

Written by Snilen 07.10.2011 10:29

Fysjom - rote seg inn på militært område - slikt gjør man da ikke :)

Missing title

Written by Mayhassen 29.09.2011 08:06

Ingen som har tettet det enda nei:)