Ekstra sjekk i Halden (03.10.2010)  3

Characteristic Bike trip
Ascents Bufarhaugen (258m) 03.10.2010

Etter en hyggelig hyttetur i Fjällbacka ville jeg ta en tur just for safety til Haldens kommunetopp på vei hjem. Statens Kartverk kunne ikke gi noen sikker beskjed om hvilket punkt som er høyest i Halden. Selv om begges magefølelse for Geiteryggen (der jeg var i fjor) var sterkest ville jeg ta en ny tur for å Jeg og pappa kjørte som sist til bommen like etter Ør gård og syklet forbi Geiteryggen til Bufarhaugen via Stenslundtjerna. På M711-kartene står det at denne toppen har høyden 260 moh., men ifølge økonomisk kartverk har Bufarhaugen kun ca. 254 moh og Geiteryggen 259 moh. For å være på den sikre siden syklet vi også bort til Bufartjern for å gå på noen kuler ved den andre Bufarhaugene. Fant noen toppunkter her og målte de med GPS til under 260 moh. Tipper Geiteryggen er høyest jeg...

Været var grått og trist med en del søle på veiene. Så ut som en ansiktsmalt indianer da jeg var ferdig med turen og fikk vasket sykkelen i bekken. Fin treningsøkt i Haldens dype skoger!