Stoltzekleiven (29.05.2015)

Characteristic Jogging
Visits of other PBEs Stoltzekleiven (100m) 29.05.2015

Tok meg en kveldstur mellom regnbygene mens jeg allerede var i Bergen. Hadde lyst til å se hvordan den beryktede Stoltzekleiven var. Parkerte oppe i boligfeltet ovenfor Sandviken og jogget bort til starten der brosteinstrappene opp mot Sandviksfjellet går. Var ikke helt varmet opp, og med glatte steiner regnet jeg ikke med at det ville gå særlig fort i dag. Startet likevel friskt oppover og holdt koken helt til toppen der det flatet ut ved treplatningen. Bratt løype ja, og forstår godt hvorfor de siste kneikene kalles "Melkesyren"... Karret meg opp på 11min 16sek, noe jeg er greit fornøyd med under dagens forhold og at dette er første gang. Burde klare ned på 10-tallet neste gang. Slike korte løyper er ikke min sterkeste side akkurat.

Sluttiden.
Bjørgvin i all sin prakt.
Fine farger på himmelen.

Fin utsikt fra Sandviksfjellet utover Bergen by. Jogget ned igjen via Storevatnet og en sti ned en dal. Godt å kjenne at kroppen responderer bra! :)