Storåsen (18.05.2014)

Characteristic Jogging
Ascents Storåsen (248m) 18.05.2014

Hadde vært en tur i Strandebarm og bestemte meg for å kjøre innom Storåsen på veien hjem. På kartet så det ut som om det var mulig å kjøre helt opp, men et liste stykke oppover i åsen kom jeg til en diger grind med hengelås. En hyggelig eldre dame kunne fortelle meg at dette var revefarmen deres, men at det var mulig å gå rundt inngjerdingen for så å komme inn igjen på skogsveien på andre siden.

Som sagt som gjort. Litt gjengrodd akkurat det partiet langs gjerdene, men jeg kunne i det minste kose meg med masse merkelige lyder inne fra revefarmen som faktisk lignet på noen av de kreative forslagene til Ylvis (What does the fox say?). Videre fulgte jeg skogsveien opp til ca 50 m fra toppen hvor det gikk en lite brukt sti videre til toppunktet. Selve toppen var et gjengrodd platå med en mobilmast og tilhørende brakke og med begrenset utsikt. Fra skogsveien derimot var det fin utsikt nordover langs Hardangerfjorden og mot Jondal i øst. Fulgte samme veien ned igjen.