Svartaberget, Løvstakken og Gullsteinen (06.01.2013)

Start point P-plass ved Krohnegården (140m)
Endpoint Bøneshøgda (140m)
Ascents Gullsteinen (352m) 06.01.2013
Løvstakken (477m) 06.01.2013
Svartaberget (194m) 06.01.2013
Visits of other PBEs Krohnegården p-plass (160m) 06.01.2013

knutsverre (Knut S. Andersen) hadde lagt merke til at jeg bare hadde Svartaberget igjen på Bergenslisten (PF>100m); og siden denne toppen ligger i hans nærområde foreslo han at vi kunne ta turen sammen.

Etter å ha plukket ham opp kjørte vi til Ravnestølen. Herfra går det en tydelig sti helt opp til toppen av Svartaberget. Til tross for relativt tett tåke kunne man ane en flott utsikt mot vest. Burde absolutt komme tilbake til denne toppen i finere vær. Og med det var min første samleliste på peakbook komplett!

For å få en litt lengre tur ut av det hadde vi på forhånd avtalt å ta en tur på Løvstakken etterpå. Vi kjørte til , like ved pistolskytebanen, som er starten på en av de korteste stiene opp til Løvstakken. Først bratt opp mot Ravnefjellet før man kommer inn på hovedstiene fra Melkeplassen som også blir brukt på 7-fjellsturen. For å få en annen tur ned igjen fortsatte vi over Gullsteinen mot Bønestoppen. Her ble vi plukket opp av Astrid (Astrid S. Andersen) som skysset oss tilbake til utgangspunktet.

Takker for et bra initiativ og en hyggelig tur!

Under følger GPS-sporet fra 2. del av turen. Pga dårlig satelittdekning begynner ikke sporet før ca 200 m etter parkeringsplassen.