Vesoldo (24.04.2020)

Ascents Vesoldo (1,046m) 24.04.2020
Visits of other PBEs Perslå p-plass (251m) 24.04.2020

Ettermiddagstur til Vesoldo med barna. Har vært på denne toppen en del ganger til fots, men dette var første gang på ski. Parkerte ved veis ende på Hovda (bomveg) og fulgte stort sett sommerruten til topps. Vi bar skiene opp til Osadal, men det var en del av og på med ski etter dette også. Sammenhengende snø fra ca Grøndalen.

Fra Finnhellersvatnet og opp var det nydelige forhold med store mengder fast og fin vårsnø. Brukte ca 2.5 timer til toppen, inkludert en god kakaopause på veien. Utsikten fra toppen var enda mer slående enn vanlig med kontrastene mellom vinter på fjellet og vår langs fjorden. Nedkjøringen til Finnhellersvatnet er førsteklasses, med mange mulige linjer som skal utforskes ved senere anledninger. Vesoldo-massivet er et meget flott og relativt lite besøkt fjellområde som virkelig kan anbefales både vinter og sommer.

Ikke så mange spor etter vinter i starten av turen
Sammenhengende snø og gryende utsikt
Ved Grøndalen på vei mot Finnhellersvatnet
End date 24.04.2020 18:01

Ettermiddagstur med barna

Written by Kjell51 12.05.2020 10:32

Ingen problemer her nei, når barna har slike skiferdigheter. Jeg har kun gått der om sommeren, men ser at det frister med vintertur.

Sv: Ettermiddagstur med barna

Written by elbow 13.05.2020 09:02

Ja, kan absolutt anbefales som vintertur - jeg skal definitivt tilbake neste sesong, men da helst med snø fra parkeringen.