Cime di Col Rean (30.07.2019)

Ascents Cime di Con Rean (2,281m) 30.07.2019 07:02

Hadde egentlig planer om å få besteget Monte Civetta mens vi bodde her i Alleghe, men av ulike årsaker gikk ikke familielogistikken opp for en såpass lang tur, så da ble det en morgen-joggetur til Cime di Col Rean isteden. Fra sørenden av Alleghe-sjøen kom jeg rett inn på et flott nettverk av merkede og skiltede stier som omkranser det mektige Monte Civetta-massivet. Stien gikk bratt opp i ganske tett skog helt opp til et lite pass som heter Forcella di Casamatta. Herfra åpnet det seg mer opp mot toppen av Cime di Col Rean. Like ved toppen lå en flott betjent hytte (Rifugio Attilio Tissi). Fra toppen er det en spektakulær og kontrastfylt utsikt med stupbratte sider ned mot dalen den ene veien og en steil tusen meter høy fjellvegg i den andre retningen.

Løp ned igjen samme vei (selv om GPS-sporet viser litt avvik her og der) og rakk akkurat siste del av frokosten på hotellet etter nøyaktig tre timer på tur.