Ottanosi og Heilhillerhornet (22.11.2015)

Start point Heilhiller (335m)
Endpoint Heilhiller (320m)
Ascents Heihillerhornet (558m) 22.11.2015
Ottanosi (976m) 22.11.2015

Ettermiddagstur til Ottanosi og Heilhillerhornet i nydelig høstvær. Kjørte helt opp til parkeringsplassen på Heilhiller (bomveg - 50 kr) og fulgte skiltene til starten på stien. Stien, som er tydelig merket hele veien opp, krysser lysløypen på Heilhiller noen ganger før det etter hvert blir brattere opp Nedste og Øvste Vindestigen. Opp til Øvste Vindestigen var det bart, men med en god del is i stien. Fra Øvste var landskapet dekket av knallhard glassert snø. Fordelen var at den bar godt, ulempen var at det var et par partier som ble litt krevende uten brodder.

Småløp ned igjen samme vei og fulgte så en annen merket sti opp til Heilhillerhornet. Fikk sett solnedgangen herfra og rakk greit ned igjen før det ble mørkt.

Utsikt mot Gjønavatnet og Rosendalsaplene i bakgrunnen
Full vinter på Gjønakvitingen
Standsmessig varde med turbok på toppen
Ottanosi sett fra Heilhillerhornet
Solnedgang på Ottanosi, Kjerringafjell og Gjønakvittingen.