Dyrhaugsryggen og Nestnørdre Midtmaradalstind (12.07.2013)

Ascents Midtre Dyrhaugstinden Nord (2,135m) 12.07.2013
Midtre Dyrhaugstinden Sør (2,134m) 12.07.2013
Store Dyrhaugstinden (2,147m) 12.07.2013
Søre Dyrhaugstinden (2,072m) 12.07.2013
Nestnørdre Midtmaradalstinden (2,062m) 12.07.2013
Nørdre Midtmaradalstinden (2,025m) 12.07.2013
Nørdre Dyrhaugstinden (2,121m) 12.07.2013

Etter en hviledag på Turtagrø måtte jeg utnytte godværet før jeg skulle bli hentet av fatter dagen etter. Espen hadde vondt i låret og bailet med bussen senere på dagen. Hadde begrenset med mat, og gikk all in med det jeg hadde. Kom meg fort opp på Store Dyrhaugstind, og spiste litt mat. Presterte å sprute ut alt syltetøyet mitt pga overtrykk i flaska. Ble passe solbrent grunnet min gjenglemte solkrem, men gikk videre med friskt mot og rødt ansikt. På Søre oppdaget jeg noen som var på vei opp sørveggen. Ventet på disse, og slo an en liten prat. Var heldig å få låne litt solkrem av dem, og la fra meg dekken før jeg løp ut til Nørdre Midtmaradalstinder. Kom meg greit ned i skaret, og forserte et litt mosegrodd opptak like etterpå. Videre var det morsom og jevn klyving. Nydelig utsikt til alle kanter, men spesielt mot Ringstindane og Store Austanbotntind. Så sporene til Bjørneven (Bjørn-Even Bjarkli Verbeke) på Midtmaradalsbreen, og vurderte å returnere den veien, men la selvsagt igjen sekken på Søre, så det var utelukket. Returnerte fort til Søre Dyrhaugstind, men rotet meg bort i stupet mot Midtmaradalsbreen. Surret greit der en stund før jeg returnerte og fant en bedre vei omtrent der jeg kom ned. Folka som kom klatrende tidligere var fortsatt der jeg la igjen sekken, og jeg slo følge med dem tilbake. Veldig hyggelig gjeng. En av dem kjente instruktøren på klatrekurset jeg var på året før, et morsomt sammentreff. Suset og pratet hele veien ned, og brukte fryktelig lang tid. Det ble lite bilder fra denne turen grunnet et lite samarbeidsvillig kamera. Nå er det bare å vente på gode forhold og ta dem vinterstid :)