Snartefjell og Steinslandsfjellet (13.05.2024)

Geschrieben von Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Tourlänge 2h 16min
Entfernung 8,5km
Höhenmeter 428m
Besteigungen Snartefjell (263m) 13.05.2024 10:55
Steinslandsfjellet (313m) 13.05.2024 11:47

Kjørte fra Drangedal mot Bostrak og kjørte inn til Ettestad og parkerte før bommen ved Snartland. Snartefjell ruver over gården.
SNARTEFJELL
Syklet 1,3 kilometer på fin grusvei. Når veien går nedover mot Snartevatnet parkerte jeg sykkelen og fulgte traktorvei opp i kanten av hogstfeltet. Blå merket fin sti går i en liten stigning før den flater ut og går langs ryggen ut til toppunktet. Selve toppunktet ligger 60 meter på venstre side før utsiktspunktet.
Samme vei tilbake til sykkelen. Tur-retur 3,1 kilometer og 45 minutter

STEINSLANDSFJELLET
Nede fra Snartefjell syklet jeg 400 meter mot Portil. Portil er ett lite, nedlagt småbruk/husmannsplass under Nordre Ettestad. På venstre side går det en gjengrodd traktorvei opp Portildalen. Her er det bratt så det blir fort høydemeter. Etter 400 meter gikk jeg opp til høyre og fant beste mulig vei opp heia. Bratt og litt kronglete men helt grei å komme opp. Vel oppe gikk jeg rndt og kom opp på toppen fra nord. Utrolig utsikt sørover mot Bostrak og nordover mot Bø i Tørdal. Rønnomnibben står stor og mørk i vest.
Samme vei tilbake til sykkelen. Tur-retur 1,8 kilometer på 40 minutter.
Deretter tilbake til bilen.

Tur-retur med begge topper: 8,5 kilometer derav 3,7 på sykkel. 2 timer og 20 minutter.
SNARTEFJELL
STEINSLANDSFJELLET

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.