Montana Roja (05.02.2024)

Höhenmeter 186m
Besteigungen Montaña Roja (173m) 05.02.2024
Besuche anderer PBE Montaña Roja P-plass (25m) 05.02.2024

Vi hadde tatt båten fra La Palma til Tenerife dagen før og leid oss en bobil på Airbnb. Første natta parkerte vi på ei strand med utsikt mot Montana Roja, så vi bestemte oss for å ta en tur opp der neste dag.

Kjørte til Montana Roja P-plass som er godt skiltet og satte fra oss bilen. Derfra var det godt skiltet sti til toppen. Stien går gjennom ett naturvernområde som er opprettet for å ta vare på det spesielle sanddyne landskapet her. Lettgått opp til toppen der det er flott utsikt. Ned igjen gikk vi en omvei innom den lille fjellknausen Bocninegro og ned til Playa de La Montana Roja før vi returnerte til bilen. Bjørn var med.

Mer om turene vi gikk på Tenerife på bloggen vår: https://www.bstur.no/2024/02/17/tenerife-med-bobil/

Montana Roja sett fra overnattingsstedet vårt
Godt markert sti
Flott utsikt

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.