Varden - toppen av Frogn (19.07.2023)

Geschrieben von Nina2412hauge (Nina Hauge) GSM

Startpunkt Ferjekaia Håøya
Endpunkt Ferjekaia Håøya
Tourcharakter Spaziergang
Tourlänge 2h 17min
Entfernung 6,0km
Höhenmeter 296m
Besteigungen Varden i Frogn (230m) 19.07.2023 13:01

I sommer er det satt opp ferjeruter (se facebooksiden til Håøya Naturverksted) mellom Sætre og Håøya så da fikk vi med oss denne kommunetoppen som er litt vanskelig tilgjengelig uten egen båt resten av året. Båten gikk fra kaia i Sætre klokka 11 men var full så vi sto en halvtimes tid å venta på en ekstratur. Vi startet å gå fra ferjekaien på Håøya og gikk i nokså nøyaktig 3 kilometer til toppunktet. Grei sti og stort sett merking å følge nesten helt fram. Bare de siste rundt 150 metrene måtte vi ta av fra stien og gå i terrenget for å finne den beskjedne varden som markerer toppen. Det var tilgrodd med skog så ingen utsikt herfra. Før retur med båt tilbake til fastlandet rakk vi å spise på øyas kafe, Håøya naturverksted. Her har de spesialisert seg på ulike produkter av geit. Været var litt ustabilt og veksla mellom sol og regn ellers er dette en øy med mange fine badeplasser.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.