Haraberget i Kongsberg (15.04.2021)

Geschrieben von ØyvindBergkvam GSM

Karte
Besteigungen Haraberget (422m) 15.04.2021
Det var noen slitne bein som satte avgårde oppover de bratte bakkene mot Haraberget i dag, men man må jo på tur på en så fin dag som dette!
Jeg hadde parkert nede ved rv 286 ved Teigen gård. Herfra fulgte jeg den bratte grusveien oppover lia, forbi en del hytter frem til Plommetjernveien. Fra krysset gikk det en traktorvei videre oppover retning toppen som jeg fulgte til det høyeste punktet. Herfra gikk jeg til høyre ut fra veien og sikksakket meg frem mellom grantrærne til de to toppunktene som jeg syntes virket høyest. Fin tur opp lia, men selve toppen var uinteressant.
På vei oppover bakkene fra Teigen gård
Fin utsikt til Jonsknuten fra grusveien
Omtrent her tok jeg av fra traktorveien og bushet meg det siste stykket opp til topps.
Toppunktforslag 1, ved den flate steinen som andre har nevnt her. Det andre punktet skimtes i bakgrunnen og virker like høyt.
Toppunktforslag 2 ligger omtrent midt i bildet.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.