Tåkeskitur til Kjeldeknatten (20.02.2021)

Geschrieben von Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Tourlänge 0h 40min
Entfernung 3,1km
Höhenmeter 100m
Besteigungen Kjeldeknatten (889m) 20.02.2021 11:41
Besuche anderer PBE Kjeldeknattveien bomsperring (783m) 20.02.2021 11:17
Kjeldeknattveien snuplass (783m) 20.02.2021 11:17
Årets første tur hit. Prøvde meg opp bakkene med Vivaroen i går, men det var ikke brøyta skikkelig, og da er jeg sjanseløs med den bilen. I dag måtte jeg til Dokka, og tok heller Forden (til kona), som har nye vinterdekk, og på hjemveien kjørte jeg over Tonsåsen. Da var veien kort til Kjeldeknatten, og "tilfeldigvis" hadde jeg skia med meg også.
Gikk med mohair-kortfeller, men det gled ikke optimalt, nå som været var i ferd med å slå om til plussgrader. I løssnøen opp til høyeste punkt, var imidlertid kortfellene utmerket. Rev dem så av, og skled ned igjen.
Fra returen, egne spor like før toppen.

Dette er første gang jeg har vært på toppen UTEN å se tårnet i det hele tatt! Sikten var nok bare 30-50 meter.

Tok en tur 2 i egne spor, men denne gangen uten feller. Nå begynte det å kladde mer, så jeg nøyde meg med bare denne ene ekstraturen i dag. Møtte på snøscooterspor lenger nede, og de hadde kjørt over mine skispor. Merkelig at jeg ikke hadde hørt motorduren.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.