Klauva & Skarven. (15.01.2021)

Geschrieben von GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Startpunkt Måndalen stadion (63m)
Tourcharakter Randonnée/Telemark
Skarven (1.099m) 15.01.2021 15:45
Besuche anderer PBE Vollalivegen (90m) 15.01.2021 13:04

- Januarstemninger

Tok fri ved lunsjtider, og med nylig bompengefri Tresfjordbru bar det til Måndalen. Hadde planer om å ta en kikk på "rasrenna". Det var 10-15 kalde da jeg la i vei fra Måndalen stadion, og det var såpass langt på dag at jeg ikke nådde opp i sola. Dog var det mildere i høgda. Fulgte beskrivelsen fra "Toppturer i Romsdalen", via traktorvegen ved Gamlesetra. I overkant lite snø i skogen her, men jeg fortsatte trøstig videre med håp om bedre tider. På 3-400 meter, i det jeg nærma meg den åpne renna, begynte det å hjelpe på. Etterhvert kom jeg også på spor, som gjorde den videre oppstigninga til en lek. En håndfull hadde kjørt ned her tidligere. Det blei en fin runde på godt føre over Klauvatoppene og bort på Skarven, akkopagnert av et nydelig ettermiddagslys. Artig nedkjøring i renna assistert av hodelykt. Flott føre, men ikke helt trygt for stein og berg. Fulgte nå de andre spora ned mot vegen, og kunne slå fast at dette ikke var noe bedre alternativ enn den ruta jeg hadde fulgt opp. Det blei skibæring et lite stykke i gjennom skogen før jeg suste ned setervegen på godt skuterspor.

Skygge oppover dalen. Sola skinner på Kaldtinden, Grøntinden og Prosten.
Fine forhold i Rasrenna.  Fortsatt sol på øvre deler av Klauva.
Fine forhold i Rasrenna. Fortsatt sol på øvre deler av Klauva.
Kom på et fint spor oppover. Tilbakeblikk mot Måndalen.
På Klauva. Utsikt nordover.
Fra Klauva mot Isfjorden.
Fra Klauva midt mot Klauva. Fint føre her oppe.
Fra Skarven mot Skjervan, Middagstinden, Nonstinden og Litlevasstinden.
Fra Skarven mot Måndalen.
Fra Skarven mot Innfjorden.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.