Barlindhøgda (24.03.2019)

Geschrieben von SunnivaR (Sunniva) GSM

Startpunkt Elveli Parkering (160m)
Endpunkt Elveli Parkering (160m)
Tourcharakter Tourenskilauf
Tourlänge 5h 45min
Entfernung 27,7km
Höhenmeter 725m
Besteigungen Barlindhøgda (524m) 24.03.2019 14:06
Besuche anderer PBE Sørkedalen Parkering (160m) 24.03.2019 11:15
Kikutstua (370m) 24.03.2019 15:19

Jeg jobber stadig med Oslomarka PF>100m med vintergjennomføring. Barlindhøgda hadde jeg vurdert å ta både fra Helgeren og Hakkloa. Hakkloa er kortest, men kanten opp fra vannet ser ganske bratt ut. Kortest vant, så var det bare å fikse første del av bushingen.

Jeg har blitt veldig glad i fjellskiene mine på disse turene og med nye kortfeller går det supert med innmarsj i langrennsløypene.

Jeg gikk fra utfartsparkeringen innenfor Sørkedalen skole. Derfra er det fine løyper opp Heikampveien over Hansemyrene og ned Tjuvdalen til Fyllingen. 9-10 km til Kikut og 2 km til videre til Hakkloa.

Et stykke ut på vannet så det ut til at det skulle kunne gå an å starte i terrenget. Det var i hvertfall ikke loddrette stup! Som det går fram av bildet under var det lettkupert! På med langfellene. Ooops - fellene limte bare på halve skilengden, og ble hengende løse. Jeg hadde glemt å henge dem til tørk etter turen til Paradiskollen dagen før. Vel, vel, kan ikke feige ut på grunn av det, så jeg måtte passe godt på hvor den løse enden var når jeg gikk sidelengs opp bratte partier.

Det var et par par heng som var litt bratte. Tilsammen 200 meter / 50 høydemeter. Deretter var det flotte forhold med åpne myrområder med spredt skog - Walk in the park helt til toppen. Snøen bar fint hele veien.

Oppe på åsen var det spor av at elgen hadde tilhold her. Det så ut som om den hadde hatt det slitsomt, med en meter dype spor hele veien.

Litt vest for toppen var det fin utsikt til Middagshøgda, Kikut-toppen og Heikampen.

Dessuten bonus med topptur i Nordmarka: Solo og skolebolle på Kikut :-)

Øst for Kikut
Hakkloa er fortsatt kvistet!
Lettkupert! Gleder meg til å kjøre ned her...
Etter 200 meter / 50 høydemeter åpnet terrenget seg
Utsikt nordvestover vest for toppen
Vestover vest for Barlindhøgda. Heikampen i midten, og Kikut-toppen og Porthøgda til høyre
Toppunkt på Barlindhøgda
Oshull på Østre Fyllingen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.