Fuglafjellet, høyest i Kvam kommune (16.08.2010)

Geschrieben von ØyvindBergkvam GSM

Karte
Besteigungen Fotasperrnuten (1.194m) 16.08.2010
Fuglafjellet (1.334m) 16.08.2010
Iendafjellet (1.260m) 16.08.2010
Skolapp (1.040m) 16.08.2010

Hadde lyst til å få med meg flere topper denne dagen, og gikk først oppom Fotasperrnuten via Skolapp. Samme vei tilbake, rundt Kvitebekktjørni og fant en snarvei opp til platået like sør for Gråurdsvatnet. Dette var ikke noe godt veivalg, g jeg bestemte meg fort for at denne veien skulle absolutt ikke brukes til returen!
Kom litt skeivt ut med tanke på alle brattskrentene, men etter hvert fant jeg en svakt vardet rute som førte meg til topps:o)
Jeg hadde også hørt om ruten nord for Gråurdsvatnet og bestemte meg for å prøve denne ruta ned igjen. Det viste seg å være et bra veivalg, godt hjulpet av noen sauer på vei opp! Turen gikk videre til Gråurdskaret, opp til Iendafjellet før jeg gikk ned igjen til bilen. Fantastisk dag i strålende solskinn!

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.