Einøvlingseggen.. friskt og godt (19.08.2018)  5

Höhenmeter 707m
Besteigungen Einøvlingseggen (1.676m) 19.08.2018 08:56
Besuche anderer PBE Hjerkinn parkering (1.046m) 19.08.2018 06:31

Ære være han som oppfant hjulet!! Kjempefint med sykkel på denne turen. Det er langt inn til denne litt bortgjemte toppen her på Dovre. Blir liten i forhold fjellene i Snøhettamassivet, men har høy pf der den keiser mot de høyere fjellene. En virkelig flott topp dette ned flott utsikt.

Etter en heller tøff natt i teltet ned svært sterk vind og ikke altfor for mye søvn, ble det en tidlig frokost og tidlig tur på sykkelen innover. Ble "heftet" av seks moskusen som sperret veien for meg. Måtte trille ut i bushen for å komme rundt dem og fikk også fotografert litt. Turen på sykkel gikk helt inn til Einøvlingsvatnet. Der sto det en bil og det var flere folk på hyttene der inne. Slo av en prat med noen Sunnmøringer som fisket og gikk på turer der inne. Derfra gikk turen greit i fint terreng opp til toppen. En virkelig flott topp.

Vel nede igjen ved sykkelen bestemte jeg at nå for Embla løpe alene. Skummelt med grov stein og grov vei nedover. Det gikk raskt ja... veldig raskt. Kom vel tilbake til bilen og glemte å stoppe appen sa jeg kom i prat med med et italiensk par fra Verona. Pratet mig i en halv time ned den før jeg lagret turen. Anbefaler denne turen med sykkel. Noe bakker, men svært kjekt og mye raskere enn å traske.

Startzeitpunkt 19.08.2018 06:31

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.