Storhåmmårhøgda og Storliåsen. Alene. (03.03.2018)  3

Höhenmeter 250m
Besteigungen Storhåmmårhøgda (493m) 03.03.2018 16:21
Storliåsen (560m) 03.03.2018 18:03

Den første konkrete effekten av fylkessammenslåingen for meg var at jeg må samle 1500 topper i stedet for 600, og dermed må reise mye lengre. Tok de to første toppene i Trøndelag i dag. To småtopper i skog og løssnø i Lierne; Storhåmmårhøgda og Storliåsen. Lang reise og Shellstasjonen på Steinkjer får nok økt omsetning av pølser og Cola pga av "Nye Trøndelag". Prøvde forresten PB-Appen, men synes den fungerer dårlig eller er vanskelig å bruke. Bilder forsvinner og trackingen kan ikke stanses. Fortsetter nok med å ta bilder på vanlig måte og bruke Strava.

Benutzerkommentare

Mye å ta tak i..

Geschrieben von otto 01.11.2018 17:20

Har foreslått å frede de 19 fylkene vi har. Trøndelag blir brutalt stort får holde med Sør + Nord. Tror Morten endrer når han får anledning. Oppland + Hedmark blir Innlandet altfor omfattende. Sammenslåing av kommunene er greit nok..

Sv: Mye å ta tak i..

Geschrieben von Nils 02.11.2018 06:36

Helt enig Otto! Fredning av de opprinnelig 19 fylkene er en god idé.

Sv: Mye å ta tak i..

Geschrieben von Morsk 02.11.2018 13:47

Dette er nok et litt vanskelig spørsmål for administratorene. Beholder man de gamle listene så øker antall lister betraktelig og man mister noe av koblingen mot geografi og offentlige grenser. Man vil få færre deltagere på hver liste når det er flere å fordele seg på. Det positive med å beholde de gamle listene er litt mer hver enkelt deltagers egne tradisjoner. Vi har alle et lite ønske om å samle mest mulig av det vi har begynt å samle på. Dvs; har vi begynt å samle topper i et bestemt fylke så ønsker vi å samle flest mulig topper på den gitte lista. Å måtte begynne på ei ny reionliste er kanskje litt kjedelig. Hvis jeg skulle bestemme så tror jeg nok jeg ville valgt å beholde de gamle fylkeslistene. Vel... ingen må bruke mye tid på disse valgene, alt blir bra. Vi må ikke glemme at turen i skogen eller i fjellet er det som betyr noe (selv om jeg enkelte ganger lurer litt på meg selv når jeg sitter og krysser av!!).

Morten

Mye å ta tak i

Geschrieben von SturlaS 04.03.2018 20:10

Du har tatt fatt på samlelista ja... Jeg har nestet mistet motet etter sammenslåingen. ;-) Gamle Nord-Trl er jo gigantisk stort!

Jeg ser du tracker to turer i en turrapport. Det kan kanskje være årsaken til at appen ikke samarbeider så godt? Problemer med å lagre bilder var nytt. Når du har tatt bildet må du bekrefte at bildet skal brukes, men det har du kanskje gjort?

Sv: Mye å ta tak i

Geschrieben von Morsk 06.03.2018 00:05

Hei! Ja mye å ta fatt på her ja!! Tror jeg rekker Trøndelagslista forutsatt en topp i uka og med 90 års levetid!!

Kikket litt på Appen i sofaen i dag og det er nok mulig at det hjelper å tørrtrene litt. Du har iallfall rett med at jeg må bekrefte bruk av bilde etter at jeg har tatt det.

God toppsamling!! Siden du er yngre enn meg og i utgangspunktet har flere topper så klarer du deg med 0,9 topp pr uke.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.