Tiurkollen med hjortelusfluer og to regnskurer (20.08.2017)  2

Geschrieben von siroho GSM

Startpunkt Melum barnehage (100m)
Endpunkt Melum barnehage (100m)
Tourcharakter Wanderung
Entfernung 3,0km
Höhenmeter 203m
Besteigungen Tiurkollen (283m) 20.08.2017 15:28
Utsikt vestover

Tiurkollen på feil årstid

Parkerte ved barnehagen og fant en traktorveg opp til lysløypa. Da var moro slutt. Ingen vedlikehold av lysløypa, den var igjengrodd og vanskelig å komme fram i. Einstapen stod tett og det var vanskelig å se hvor evt dyretråkk/underlaget var. Jeg var innom noen dyretråkk oppover lia, men de kom og gikk. Noen førte meg også på villspor, men jeg tok meg inn igjen. Det begynte å regne da jeg var halvveis. Så temmelig blaut pga berøring av buskas. Siste delen var skikkelig bratt, men greit å gå på furunålbakke, det så ut som det var et dyretråkk opp.
Toppplatået var mer eller mindre helt flatt, og toppunktet var ikke til å ta feil av. Ei lita furu hadde bosatt seg der.
Det var mulig å skimte litt utsikt mellom trea hvis en gikk ut på kanten, men ikke den store utsikten
Ned igjen samme vegen, men før lysløypa så busha jeg rett ned til vegen. en del kratt og løvtre, men bedre enn lysløypa. Jammen så kom det også ei skur før jeg kom ned til bilen. godt jeg hadde skift i bilen.

Her kom jeg opp, vanskelig å få fram hvor bratt det var på bilde
Topplatået
 Toppunktet
Denne furu hadde bosatt seg på toppen
Parkeringa ved barnehagen

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.