Reitbakkhøgda, Stålan og Eftaskampen (05.06.2015)

Geschrieben von repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Besteigungen Eftaskampen (625m) 05.06.2015
Reitbakkhøgda (721m) 05.06.2015
Besuche anderer PBE Stålan (690m) 05.06.2015

Treningstur etter fjøsstellet, sammen med Hans Thorvald. Vi kjørte opp i Treahøgda i Østre og parkerte ved infotavla ved Norshusstuen. Gikk på godt råk forbi Norshusstuen og videre til vi kom til kraftledningsgaten. Her tok vi av fra råket og gikk oppom Reitbakkhøgda. Tilbake på råket traff vi vi fire karer, som hadde vært på Stålan. Kort etter kom også vi fram til Stålan, med infotavle og topptrimkasse. Her stemplet vi topptrimkortet. Fortsatte videre på blåmerket råk ned til Kjølen Hematt-løypa som vi fulgte forbi Stormyrkrysset, med turbok, og fram til veien ved Eftaskampen. Gikk delvis på råk opp på Eftaskampen med stort skilt som viste Gausdal-Øyer. Tilbaketuren gikk samme trasé. Veldig bløtt i terrenget så det ble en tung tur. Veldig flott utsikt fra Norshusstuen, og innimellom hadde vi utsikt mot Hafjell, Tøftumslykkja, Killiknappen, Bånseterkampene, Prestkampen, Skeikampen og Bjørga.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.