Storelthøa og Kampflåhøgda (06.09.2014)

Geschrieben von Accipiter (Trond Berg)

Tourcharakter Wanderung
Karte
Besteigungen Kampflåhøgda (1.207m) 06.09.2014
Storelthøa (1.202m) 06.09.2014

Strålende vær på en tur med Kirsten til to hyttenære topper. Opp langs Elta og videre nordover til Storelthøa. Gikk et stykke videre nordover langs grensa Rendalen/Engerdal. Tilbake til Veslelttjernet og opp blåmerket sti til Kampflåhøgda.

Toppen av Storelthøa. Kommunedele langsetter fjellet. Staker langs grensa Engerdal/Rendalen.
Litt fugl å se her og der. Noen heiloer på trekk, og her en fjellrypestegg.
Utsikt nordover fra Storelthøa. Kirsten med Sølenmassivet og Skjærbekktjernet i bakgrunnen.
Varden på toppen av Kampflåhøgda.
Fjellet er med i årets "Ti på topp"-liste i Trysil.
Veslelttjernet ligger på grensen mellom Trysil og Engerdal. Og ikke bare det; det ligger på vannskillet. Utløpet er nordover og danner åa Senna. Mens Elta som går sørover starter "av seg selv" like nedenfor tjernet.
Motiv langs Elta.
Langs Elta ned fra Kampflåhøgda. Utsikt sørover med Eltdalsskaret og Skardhammeren til venstre. Stien er Pilegrimsleden.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.