Steglevann (15.02.2020)

Entfernung 3,7km
Höhenmeter 42m
Steglevann

Turen starter ved den kommunale parkeringsplassen på Olsrud, ved veien mellom Konnerud og Mjøndalen. Nede i det sørøstre hjørnet av parkeringsplassen starter turen. Her går det skiløyper om vinteren, inn mot Steglevann, og det er i disse skiløypene vi skal gå nå. Idrettslaget Skiold har klubbhytte og serveringssted ved Steglevann, så vi kan følge denne skiltingen inn mot Skioldhytta.
Stien sørover mot vannet er til å begynne med omkranset av hytter.
Etter å ha gått ca. 1 kilometer kommer vi til kulturlandskapet som tilhører Kinnerud gård. Her er det et veidele hvor vi går til venstre, og de siste 400 meterne mot Steglevann og Skioldhytta. Her kan det være servering på søndagene.
Vi fortsetter turen langs østsiden av vannet. Stien videre går på nedsiden av utedoen på Skioldhytta og retning vannet. Det ligger en del hytter her, og vi følger stien langs grensene til noen av disse hyttene. Stien snor seg etter hvert mellom hyttene.
Etter en snau halvkilometer er vi helt i sydenden av vannet, og her henger turplakaten.
Vi fortsetter på en skogsbilvei på vestsiden av vannet. Etter en halvkilometer kommer vi til et veikryss hvor vi går til høyere og inn til SIF-hytta og Kinnerud gård. Stien går videre mellom SIF-hytta og utedoen. Vi krysser Ellingmyr og kommer opp på veien vi gikk til Skioldhytta tidligere på turen. Herfra går vi samme vei tilbake til parkeringsplassen som vi kom i stad.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.