Sulebu via Vardhovdtinden (12.09.2021)

Startpunkt Gudbrandslie (1.052m)
Bewegungsschnitt 4,2km/h
Entfernung 21,3km
Höhenmeter 746m

Gikk tilsvarende tur for tre år siden (Vardhovdtinden via Sulebu). Nå ville jeg gå i motsatt retning.
Tåken og nedbøren fra dagen i forveien begynte å gi seg, så jeg ventet til det sluttet å regne før jeg la i vei. Litt grusvei, deretter pilegrimsleden langs Tenlefjorden og inn på vardet løype til stikryss rett nedenfor Vardhovdtinden.
Lettgått terreng preger hele denne turen, med et ørlite unntak for å komme opp på Vardhovdtinden. Mange småflokker med reinsdyr beitet utover terrenget.

Fra stikrysset ved Vardhovdtinden tok jeg opp til toppen. Det er ikke sti til å begynne med, men det blir nå sti etter hvert.
Tåken hadde ikke sluppet taket på toppen, så noe utsikt ble det ikke derfra, men muligheten var der når man kom litt lenger ned.
En rovfugl tok av, men litt for langt unna til at jeg kunne si med sikkerhet hva det var.

Fulgte så T-løypen til Sulebu. 8 km sto det på et skilt, mens min GPS sa det var 6,1 km, hvilket og ble utmålt distanse.

Fra Sulebu fulgte jeg dalen som går i retning mot Tenlefjorden. Holdt høyden langs nordsiden etter hvert, og kom til slutt inn i sti som fører ned til bro der Tenla krysses og man kommer tilbake til der man startet.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.