Veslebjørn (18.04.2019)

Besteigungen Veslebjørn (2.150m) 18.04.2019
Veslebjørn Nord (2.110m) 18.04.2019 12:00
Veslebjørn Vest (2.090m) 18.04.2019 12:00

Påsketur på Smørstabbreen. Flott vær og fine forhold. Gikk fra Krossbu og opp til Bjørnskardet. Fra der gikk vi først opp på Veslebjørn Nord, som ikke var verre enn en bratt motbakke. Skiene lot vi stå igjen i skardet. Deretter skled vi bort på skiene mot Veslejørn Vest og gikk opp på eggen mot Veslebjørn. Ganske luftig her, men ikke teknisk vanskelig i det hele tatt. Vi brukte ikke stegjern, da snøen var bløt og det var gode opptråkkede spor. Ved harde forhold må nok stegjern og isøks tas med, da det er smalt og bratt ned på begge sider. Luftigst helt i starten på eggen, deretter er det bredt og greit opp til selve toppen. Alilkevel ikke noe plass å ta med skiene. Fantastisk utsikt i alle retninger. Fin skikjøring ned igjen til Krossbu.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.