Høgkorset, Lygna (12.06.2020)

Kambuhøgda (748m) 12.06.2020
Besuche anderer PBE Parkering Høgkorset (579m) 12.06.2020

Håkon i meis.

P på rasteplass langs rv4. Bommen ved Lygnebakken stengt.
Etter veien innover. Hadde egentlig tenkt meg direkte til Høgkorset, men så underveis at det var hogd masse på Elkensæterhøgda, så ville teste ut utsikten her. Av fra grusveien på hogstvei opp til setra og videre etter hogstvei opp til toppen. Hogstmaskin på toppen. Fant toppunktet, og bortom et par andre mulig toppunkter. Fortsatt noe skog igjen, men fin utsikt om man går litt rundt. Rett sør mot "skaret" til Høgkorset, før jeg fulgte kraftlinja et stykke, deretter hogstfeltet vest for kraftlinja mot toppen. Flott utsikt i hogstfeltet, mot vikerfjell, vassfaret og nordover mot valdres. Ser også "Roten" på Høgkorsplassen. Selve toppunktet inne i skogen, uten utsikt.
I terrenget til veien mot Høgkorset radiolink, etter veien opp til denne og toppunktet.
100m tilbake igjen etter veien og etter skiløypetraseen ned mot Hengedyhaugene/Kambuhøgda.
Fra skiløypekryss på Kambumyra direkte mot Kambuhøgda. Boltmarkert. Ned rett nord til skiløypa/Høgkorsrunden og etter denne ned til Lygnebakken og til bilen.

9km, 300hm, 2h45min.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.